Bij huisartsenpraktijk Vleutenseweg ontvangen onze patiënten dagelijks huisartsenzorg. Ons team bestaat uit betrokken huisartsen, bevlogen praktijkondersteuners GGZ, vakkundige praktijkondersteuners somatiek, vriendelijke doktersassistenten en een energieke praktijkmanager.
Bij huisartsenpraktijk Vleutenseweg ontvangen onze patiënten dagelijks huisartsenzorg. Ons team bestaat uit betrokken huisartsen, bevlogen praktijkondersteuners GGZ, vakkundige praktijkondersteuners somatiek, vriendelijke doktersassistenten en een energieke praktijkmanager.
Dat kan door tussen 08.00 en 10.00 uur of 10:30 en 12:00 te bellen met de assistente. Een afspraak bij de huisarts duurt 10 minuten en daarin is ruimte om één klacht te bespreken. Heb je meerdere klachten of denk je meer tijd nodig te hebben? Geef dit bij het maken van de afspraak dan door.
Kom je voor een uitstrijkje, kleine chirurgie of een wrattenbehandeling. Geef je dit bij het maken van de afspraak dan door zodat wij daar in de planning rekening mee kunnen houden.
Indien u uw afspraak korter dan 24 uur van te voren afzegt, of u komt zonder bericht niet opdagen, dan rekenen wij een boete. De boete voor no-show bedraagt 15 euro voor een kort consult en 30 euro voor een lang consult. Deze kosten moet u zelf betalen, de zorgverzekeraar vergoedt dit niet.
Bij de assistente kun je met veel praktische vragen terecht. Wil je urine na laten kijken? Geef je dit dan meteen bij binnenkomst bij de assistente af.
Herhaalrecepten kun je digitaal aanvragen, telefonisch, of aan de balie. Recepten kunnen de volgende dag worden afgehaald bij de door jou opgegeven apotheek. Geef je duidelijk aan welk medicijn en welke dosering je nodig hebt.
Huisbezoeken zijn bedoeld voor mensen die niet naar de praktijk kunnen komen. Vraag een huisbezoek voor 11.00 uur aan. De assistente zal naar de reden van het huisbezoek vragen. Wij stellen het op prijs als je een inspanning doet om zelf naar de praktijk te komen.
Heb je op werkdagen na 17.00 uur of in het weekend spoedzorg nodig? Bel dan met Spoedpost Utrecht Stad, telefoon: 088 - 130 96 70. De huisartsenpost is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 17.00 tot 08.00 uur de volgende morgen. In het weekend en op feestdagen is er een 24-uursdienst. Een bezoek aan Spoedpost kan alleen op afspraak. Meer informatie vind je op www.spoedpostutrechtstad.nl
Wij doen elke dag ons best om je naar tevredenheid te helpen. Toch kan het zo zijn dat je daar niet tevreden over bent en dan horen wij dat graag van jou.
Bent je niet tevreden of heb je een klacht, bespreek je dit dan met de huisarts of een van de andere medewerkers van de praktijk. We zullen dan proberen het probleem op te lossen.
Heeft een gesprek niet (voldoende) geholpen? Dan kun je een klacht indienen bij de interne klachtencommissie. Je kunt dit doen door het klachtenformulier hieronder in te vullen en digitaal te versturen. Binnen 10 dagen na het versturen van jouw klacht, krijgt je een ontvangstbevestiging. Vervolgens proberen wij jouw klacht binnen vier weken naar tevredenheid af te handelen.
Per 1 januari 2025 hebben we een nieuwe regel over het niet verschijnen op u afspraak bij Huisartsenpraktijk Vleutenseweg.
We merken dat patiënten vaak te laat komen of helemaal niet komen zonder af te zeggen. Dit is vervelend, vooral omdat het druk is in onze praktijk. Daarom moeten we hier iets aan doen.
Als u niet naar uw afspraak kunt komen, vragen wij u om deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Dit geeft ons de kans om een andere patiënt te helpen.
Let op: als u niet naar u afspraak komt zonder tijdige afzegging, rekenen wij een wegblijftarief. Dit bedrag kunt u niet terugkrijgen van uw zorgverzekeraar.
De kosten zijn als volgt:
Dit geldt voor afspraken bij al onze medewerkers. Voor afspraken bij de praktijkondersteuners GGZ rekenen wij standaard een dubbel consult.
We begrijpen dat er soms dingen kunnen gebeuren waardoor u niet kunt komen. Wilt u onnodige kosten vermijden? Zeg dan op tijd uw afspraak af! U kunt dit eenvoudig doen door te bellen.
Dank voor uw begrip!
Centric Health is een door medici opgerichte organisatie, die huisartsenpraktijken helpt zich te blijven verbeteren. Goede zorg en patiënt centraal staat bij Centric Health praktijk van de (nabije) toekomst monitoren patiënten actief hun eigen gezondheid. Digitale triage helpt hen om te bepalen of een bezoek aan de huisarts gewenst is. Ze maken online afspraken die telefonisch, via een videoconsult, chat of fysiek plaatsvinden, afhankelijk van wat nodig is. De combinatie van persoonlijke zorg en e-health faciliteiten bevordert een effectieve behandelrelatie en ontzorgt praktijkmedewerkers van niet-patiëntgebonden taken. Met als gevolg: meer tijd voor patiëntenzorg.
Lees meer op: www.centrichealth.nl